Knihovnička Meduňky,  Meduňka,  Výživa a zdravá strava

Pro inspiraci: tři lehká letní jídla (a navíc výborná…)

V létě se většinou nikomu z nás nechce trávit příliš mnoho času v kuchyni, že – zároveň si ale jistě rádi dáme něco dobrého… A proto jsou tu pro vás tři recepty, které jsme vybrali z knihy Simony Procházkové Děti a bylinky.
Věřte, všechny stojí za vyzkoušení – jsou to dobroty! Kniha Děti a bylinky vyšla v meduňkové edici a pokud byste ji rádi měli doma, koukněte na www.knihovnickamedunky

Avokádová pomazánka
Potřebujeme: 1 avokádo, 1 lžíci panenského olivového oleje, půl lžičky citrónové šťávy, 1 stroužek česneku, mořskou sůl
Postup. Avokádo rozkrojíme na poloviny, odstraníme pecku a lžící vydlabeme dužinu. Dužinu v míse rozmačkáme vidličkou a přidáme ostatní uvedené přísady, nakonec směs rozmixujeme na hladkou pomazánku. Podáváme s pečivem, krekry a zeleninovým salátem.

Špenátové muffiny s kozím sýrem
Potřebujeme: 200 ml sójového nebo rýžového mléka, 100 g čerstvého špenátu, 25 g biomargarínu nebo másla, 250 g kukuřičné mouky, 1 bio prášek do pečiva, 50 g strouhaného sýru, 1 vejce, 60 g kozího sýra (případně tofu či lučiny), 8 cherry rajčátek
Postup: Necháme si předehřát troubu na 200 stupňů Celsia. Mléko a máslo zahřejme v hrnci, přidáme nasekaný špenát a si 2 minuty mícháme. Mouku smícháme s práškem do pečiva, pak přidáme nastrouhaný sýr, vejce, kozí sýr nakrájený na kostičky a špenátovou směs. Ze všech těchto ingrediencí vypracujeme těsto, které pak rozdělíme do 8 formiček a navrch každé položíme několikrát propíchnuté rajčátko. Pečeme asi 20 minut.

Celerové placičky
Potřebujeme: půlku celeru, 2 hrnky špaldových (nebo ovesných) vloček, hrnek vody, 1 vejce, mořskou sůl, olivový olej, nasekanou petrželku
Postup: Vločky promícháme s vodou, solí a necháme je asi hodinu nasáknout. Pak přidáme nastrouhaný celer, vejce, nasekanou petrželku a z těsta tvoříme placičky. Potřeme je olejem a upečeme je v troubě, nesmíme zapomenout je obracet. Podáváme se zeleninovým salátem.