Knihovnička Meduňky

Zářivá pleť a skvělý zrak v každém věku!

Zní to jako přání, která bychom možná řekli pohádkovému dědečkovi, kdyby se nás zeptal, co si přejeme, že… Jenže pohádkový dědeček je zatím v nedohlednu, a tak vám prozradíme, že toto je název NOVÉ KNIHY, která PRÁVĚ vyšla v edici KNIHOVNIČKA MEDUŇKY. Jde o soubor článků naší spolupracovnice, lektorky jógy YVONY ŠVECOVÉ. Yvonka – kromě toho, že je to velice příjemná a usměvavá žena, je také specialistka na obličejovou jógu (učila se přímo u zdroje – u zakladatelky této discipliny) a také na metodu zlepšování zraku pomocí cvičení. V knize jsou shromážděny články na toto téma, které Yvona pro Meduňku napsala během několika posledních let, revidované a aktualizované přímo autorkou. Kniha je přehledně rozdělena do několika oddílů, abyste si mohli vybrat články na téma, které vás zrovna zajímá. Nemusíte nikde nic hledat, ničím listovat či trávit čas na internetu – v této knize máte všechny fundované informace shromážděné na jednom místě a předávané příjemně a srozumitelně. Knížka může být také pěkným vánočním dárkem pro dívku či ženu (ale samozřejmě i muže-:)), která má chuť zkusit přirozené metody podporující zdraví a krásu.
Knihu získáte na www.knihovnickamedunky. cz NEBO na www.obchodmedunka.cz

Více prozradí úvod, který ke knize napsala sama autorka Yvonka:

Milí čtenáři,
kniha, kterou držíte v ruce, je především motivací k aktivnímu cvičení. První část vychází z knihy Face Yoga Method (Metoda obličejové jógy), jejíž autorkou je Fumiko Takatsu, a se věnuje obličejové józe, je plná cviků a tipů pro zlepšení naší pleti. Druhá část poodhalí metodu „Přirozeného zlepšování zraku“, založené na práci očního lékaře Williama Batese. Třetí část, která čerpá především z klasické jógy, obsahuje tipy a techniky na podporu imunity. Struktura textu vychází z článků, které jsem v průběhu minulých let publikovala v časopise Meduňka, sama kniha je v podstatě výsledkem naší dlouhodobé spolupráce a mých zkušeností. Všechna tři témata, o kterých pojednává, spolu souvisejí, stejně jako naše tělo není jen souborem náhradních dílů, a když napravíme jednu část jeho systému, projeví se to pozitivně na celku. Každý cvik a techniku mám na sobě vyzkoušenou a časem prověřenou, jsem přesvědčená, že když pomohly mně, jistě pomohou i vám. Nejedná se však o pouhé fyzické cvičení, budeme spolu probouzet vlastní léčivou energii. Moje cesta k józe a vůbec k sobě samé vedla přes nemoc, která mne zastavila a navedla úplně jiným směrem, než kterým jsem se do té doby ubírala. Bylo to jako v té pohádce O kohoutkovi a slepičce. Nejdříve mne oslovila hormonální jóga pro ženy, pak jsem objevila hormonální jógu pro muže a diabetiky. Protože diabetici v pokročilé fázi onemocnění mají potíže se zrakem, začala jsem hledat, jak jim pomoci, a našla jsem metodu „Přirozeného zlepšování zraku“. No a od očí už je jen kousek k obličejové józe. Vše samozřejmě předávám na základě získaných osvědčení a certifikátů, s radostí a láskou. Kniha je pojata prakticky, pokud si osvojíte několik technik, její účel byl naplněn. Ať už jste po této knize sáhli z jakéhokoli důvodu, doufám, že v ní najdete, co jste hledali, a snad i více. Pokud věnujete čas a energii sami sobě, mnohonásobně se vám vrátí. Možná to dlužíte sami sobě.


A je tu i ukázka z jedné z kapitol, věnované tématu, které neslyšíme rádi – VRÁSKÁM…

Zacvičme s vráskami
Zdravé a krásné chceme být všechny a v každém věku. Z historického hlediska je ideál krásy značně proměnlivý, od pravěkých širokých boků přes ladné křivky starověkého Egypta, symetrii a harmonii antiky, rachitickou neduživost středověku, barokní kypré tvary s vyklenutým bříškem, secesní rozvernost a půvab, až po uvolnění přísných kánonů krásy v minulém století, v jehož šedesátých letech nám to nepěkně zavařila anglická modelka Twiggy. Ovšem názor na ženskou krásu se výrazně liší u žen a mužů, muži dávají většinou přednost oblým křivkám. Nejdůležitější je však cítit se ve svém těle dobře, být s ním v souladu, přijmout se takové, jaké jsme. Krása přece vychází zevnitř, že? Ale přece jen jí můžeme trochu pomoci.

Hormonální jóga
Hormony v našem těle mají rozhodující roli, nemohou být nahrazeny jinou látkou, a v těle pracují cíleně. Je-li jejich hladina nevyrovnaná, máme problém. Hormonální jóga, jejíž autorkou je legendární Dinah Rodrigues z Brazílie, dokáže harmonizovat hormony štítné žlázy, slinivky, pohlavní hormony, dokonce i stresové hormony. Máme na výběr ze sestav pro ženy, pro muže a pro diabetiky. Všechny fungují skvěle, při správném a pravidelném cvičení navíc naše tělo opravdu ožívá a, věřte nebo nevěřte, mládne. Ženy, které pravidelně cvičí, mi dají za pravdu. Ostatně autorka hormonální jógy se těší plnému zdraví a je stále aktivní a plná energie, ač jí je téměř 2× 50 let.  

Vygumujte vrásky
První vrásky nás většinou překvapí a my začínáme řešit, jak se jich zbavit. Žádný krém bohužel není tak zázračný, aby je odstranil, ale může pomoci oživení a zpevnění obličejových svalů, které během dne zahálejí. Všimli jste si, že například u monitoru počítače výraz obličeje téměř neměníme, jako bychom ztuhli a strnuli? Pokud se na něco soustředíme, dýcháme velice povrchně a téměř nemrkáme. Strnulost se zvětšuje, trávíme-li u monitoru celou pracovní dobu. Pak je nanejvýš vhodné svaly procvičit, rozhýbat a zpevnit. Následující cvičení vede k uvolnění očí až po oblast krku a jedná se o perfektní gymnastiku proti vráskám. Během cvičení nezapomínáme dýchat a mrkat. Cvičíme doma před zrcadlem, odvážnější si tímto cvičením oživí polední či jinou pracovní přestávku. Možná ke cvičení zlákají i ostatní kolegyně a kolegy a dobrá zábava bude zaručena.

Cvičíme v sedu na židli či v jakékoli jiné pozici se vzpřímenou páteří, hlava je v jejím prodloužení a je uvolněná. Před cvičením zavřeme oči, několikrát hluboce nadechneme a vydechneme a na okamžik věnujeme pozornost pocitům, které momentálně vnímáme v oblasti obličeje.

  • V první části se zaměříme na dolní čelist, která je spojená s lebkou jen čelistím kloubem. Pomalu a jemně otevíráme a zavíráme ústa jako při zívání, rozsah postupně zvětšujeme, všechny cviky vždy zopakujeme 10×.
  • Poté předsunujeme a zasunujeme dolní čelist, pak dolní čelistí pohybujeme doleva a doprava a nakonec kroužíme čelistí vertikálně a horizontálně. Vše opakujeme 10×.
  • Nyní nafoukneme tváře co nejvíce a 10 vteřin tak vydržíme.
  • Pak nafoukneme tváře o trochu méně a vzduchovou bublinu přesouváme zleva doprava, opět 10×.
  • V další fázi přehazujeme vzduchovou bublinu mezi horním a dolním rtem.
  • Vcucneme tváře (ano, jako kapřík) a pak je nafukujeme.
  • Další cvik je velmi uvolňující, bude připomínat čmeláka. Hluboce se nadechneme, semkneme rty a vytlačujeme přes ně vypouštěný vzduch. Rty se nám přitom krásně rozvibrují.
  • Nakonec vyplázneme jazyk a kolem něj semkneme rty, jako by se jazyk se rty přetlačovaly. Tento cvik je překvapivě vydatný, vydržíme 10 nádechů a výdechů.
  • Se zavřenýma očima pak vnímáme pocity, které cvičení vyvolalo.
    Spoustu výše uvedených cviků můžeme praktikovat u monitoru počítače, na procházce, při řízení auta. Zvláště prospěšné jsou, pokud cítíme únavu. Cvičení ve veřejné dopravě je pak věcí osobní odvahy-:)

Zvažujete operaci očních víček?
Zadržte, zkuste to jinak a bez operace!
Sedíme rovně a zpevněně, zavřeme lehce oči a necháme je zavřené až do konce cvičení…
(…a následuje popis cviků, které mohou i vizuálně „zlepšit kondici“ pokleslých víček…)